By: anuar rafizan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 1-Oct-2009 12:00 Email | Share | Bookmark
Aidilfitri 2009/1430H dan majlis bertandang ke ganu...



salam semua..
rasanya belum terlewat lg untuk ucap selamat hari raya...
maaf zahir dan batin dari kami sekeluarga..
Sambutan aidilfitri kami tahun ni amat berbeza dr tahun2 sebelumnya..
bukan sbb kehadiran orang baru..
tp sbb terpaksa menempuh satu perjalanan yg jauh dan beraya ditempat orang..
sepatutnya kali ni turn umah maktok@mak mama...
tp oleh kerana pd hari raya kedua kami kene ke kuala terengganu sekeluarga
untuk majlis bertandang pengantin 'lama'..iaitu mak anie n pak dee..
so,turn terpaksa diubah..malam raya kat umah nenek...
sambutan raya kali ni meriah ckit dgn ruang dapur baru nenek...
dan persiapan yg disponsor hampir sepenuhnya oleh cik aisyah..
dan yg penting atuk dah beransur pulih sikit...walau tak baik sepenuhnya..
Tema baju raya kami taun ni..biru turqois+hijau biru gelap...



Pagi2 cam biasa la..
mama tak dok dapur pun..walau patutnya menantu yg kene tolong2 mak mertua..
semuanya nenek dan cik2 yg masih anak dara yg siapkan...
bukan mama takmo turun dapur..cuma sibuk sendiri nak siapkan anak2...
Aktiviti biasa pas siap mandi..pakai baju baru...tggu orang lelaki balik sembahyang raya..pastu bermaafan dan snap piccas raya...







Kami beraya kat umah2 yut,pakcik2 papa sampai ke malam...
sbb esoknya dah kene bertolak ke ganu dan tak balik ke kg semula..
balik umah maktok...main bunga api pulak...




Pagi raya kedua..kami bertolak ke ganu konvoi 5 biji car..
berenti rehat/makan/solat kat muazzam..
Alhamdulillah sepanjang perjalanan zariff dan kakak2 ok je..
kami sampai kat homestay yg disediakan kuarga pak dee kul 6lebih..
waduh letihnya dekat setengah hari dok dalam kete...



Awal pagi raya ketiga kami dah terjah umah orang..
Cik yem ni kawan lama maktok...
punyalah suka kami datang..siap ajak sarapan pagi merangkap beraya kat umah die..
dgn masing2 tak pakai baju raya..g sarapan makanan ganu kat umah orang..
piccas makanan tak sempat snap...
piccas tuan umah pon takde..





oleh sebab kami tak sempat beraya n snap piccas sekuarga kat umah maktok..
so,sebelum bertolak ke umah pengantin sempat la snap piccas ramai2..
yelah lokasi tak penting..yg penting semua orang ade...




mase kat umah pengantin pun tak banyak snap piccas..
sbb takde majlis bersanding...
kami sampai terus makan..pastu lepak2 kejap dalam umah...snap piccas dan balik....



Mula2 plan nak g jenjalan pas balik tu..tp sbb ramai dah kepenatan..
so,ptg tu tak kemana pun..rehat2 sambl tido...
Kami menginap semalam lg..esoknya sebelum balik sempat singgah ke mesjid kristal..




pastu masing2 berpisah ikut haluan masing2...
kami menuju ke kuantan nak beraya ke umah kawan2 papa sebelum balik ke klang..
tp tak ramai yg ade sbb masih kat kg bercuti raya...
kami teruskan perjalanan balik ke klang pas isyak..dan sampai umah dalam kul 12 lebih...
Alhamdulillah..perjalanan kami selamat dan lancar..
walau zariff baru je 41hari mase g ganu..die tak banyak ragam..
dan bile balik pun tak demam@meragam...
kalau camni leh jalan2 lg pasni ye zariff..





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net