By: anuar rafizan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 26-Jun-2009 12:00 Email | Share | Bookmark
majlis bertandang,aksi2 lepas majlis & proses mengemas..



salam semua...
sehari selepas majlis kat umah maktok majlis bertandang pulak ke rumah pengantin lelaki..
kali ni cuma satu pegantin je..iaitu mak atie n pak azmi..
pastu dekat je..kat parit panjang,ayer baloi..
turn mak anie maybe lame lg..sbb mak anie dpt org jauh..
pak zaidi ni orang ganu..plan pas raya kot baru nak ke sana..
alahai time tu ntah2 dah pening2 mak anie tu...
balik pada majlis bertandang ni..
kami bertolak dari umah pas zohor...dlm setengah jam dah smpai...
sampai agak lewat la gak..sbb tetamu pun mcm dah takde je...
mak atie n pak mie pakai kaler turqoies...hantaran baju mase bertunang dulu..
pengiring terdiri dari adik beradik sendiri,mak yut,atok mimah n wak miah je..
sbb ramai yang dipelawa ade kenduri kawin lain..tak dpt nak ikut
it's ok la kan..janji pengantin tak pegi sorang2 kan...

gamba mmg tak banyak mane pun..janji ade je..
layan je la ape yg ade kat bawah ni...











ni pulak gamba mase petang pas setel majlis makcik twins..
suke sgt mama tengok gelagat bebudak ni bile disuruh posink..
layan je la ape yg ade ek...





ni pulak gamba adik beradik dok mengabihkan makanan petang tu..
akceli tengahari tu mama tak sempat nak makan nasi beriani ni..
bz sangat sampai terlupa nak makan..lg pun dok minum air je perut jd kenyang..
so,ptg tu bile tetamu dah takde..kami pulak la ambik peluang isi perut..




Bile dah abis majlis,yg letihnye bab2 mengemas..
mujur org2 kampung dah banyak membantu dr sebelum majlis,time majlis berlangsung..
sampaikan ke basuh pinggan2 pun diaorang dah buat..
so,kami tinggal basuh periuk yg besar2, bersihkan tempat dan kemas sikit2 je...
periuk pun masak guna gas..so takde la hitam sangat bawah periuk tu...
kalau tak mmg letih la nak menggosok jawabnya...
balai makan tetamu dibuka keesokan harinya..sementara pinggan mangkuk syarikat seminggu lps tu..
pas dah bereh semuanye..baru la rase betul2 lega...





Alhamdulillah..
akhirnye..abis gak entry2 untuk majlis kawen makcik twins 2 ainnur ni..
pasni entry untuk pelbagai kisah kat kg sepanjang 2 ainnur berada kat umah maktok..
yelah dekat 3minggu dok kg..sure banyak cite menarik kan..
so,sampai jumpa lg..harap sahabat2 fp mama tak jemu atau bosan mengunjungi fp mama ni ye...
daaaaaa.....





View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net