By: anuar rafizan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 1-Sep-2008 12:57 Email | Share | Bookmark
Kenali kakak n adik..

 


Quote:
TENTANG KAKAK
-lahir selepas 6hari mama n papa sambut our 1st anniversary
-terpaksa admit wad selama 5hari ketika baru 10hari lahir kedunia sebab septic spot..yang berpunca dari mama.punye la nak kain lampin n baju2 kakak wangi mama siap rendam dalam softlan..rupa-rupanye kakak alergi..
-semasa dalam pantang kakak akan mula menangis bile masuk waktu maghrib bile dengan mama.yang pelik kalau orang lain yang pegang molek ada je..dan bagi mama inilah masenya nak rehat..huhuh..kadang2 tu sempat tido..
-kite kembali ke kuantan pada umur kakak 45hari..heheh..ngam2 je abis pantang..dan terus masuk umah baru yang papa beli kat batu hitam..
-1st time kakak meniarap 30/9/05 usia kakak 3bulan lebih..
-1st time kakak mengayuh ke depan(maju) 6/12/05 ketika itu kakak masuk 6bulan
-1st time kakak merangkak pulak 31/3/05 usia kakak 9bulan lebih
-1st time kakak berdiri dengan sendiri pada 2/5/05 umur kakak menghampiri 11bulan dan pada 23/5/05 kakak memulakan langkah pertama sebelum umur kakak mencecah 1tahun..
-Gigi kakak pulak tumbuh awal beberapa hari sebelum kakak berjalan.
-sementara tu,mama terpaksa beri kakak makan sebelum umur 4bulan sb dah nak masuk bulan puasa,mama harap dapat puasa penuh dan tidak memudaratkan anak mama sorang ni..kakak makan biskut RUSK yang mama cairkan masa kakak 3bulan.tapi masuk umur kakak 5bulan mama dah beri kakak makan bubur yang mama blender pastu tapis..kakak dapat menyusu susu mama sehingga kakak 1tahun 4bulan je sebab mama dah mengandungkan adik mase tu..terpaksa la pisah susu..
-kira setakat tu je la progress kakak yang mama catatkan dalam diary kesyangn mama..selain tu,seingat mama kakak mula bercakap selepas setahun lebih n tak pakai drypers umur 2tahun lebih..



Kakak setahun


kakak 2 tahun


Kakak hari ini...dengan rambut kerinting cam megi..


Quote:
TENTANG ADIK
-Adik lahir selepas sebulan kakak sambut besday kedua..beza sehari,kalau kakak 10hb adik pulak 9hb..ingat boleh dapat 7/7/7 tu..kira 9/7/7 pun ok gak...
-adik kurang menangis n memang antara baby paling baik mase dalam pantang..mama memang relax abis mase tu..
-kite kembali bersama selepas tinggalkan papa kat klang sendirian selepas 2bulan mama berpantang dikampung.kite balik bersama-sama mak yut n maktok sb nak masuk umah baru yang papa sewa..
-progress adik memang nampak awal sikit dr kakak..dimana adik mula meniarap pada usia 3bulan and 1st time 24/10/07.
-1st time adik mengayuh tangan pada 9/1/08 usia adik 6bulan.
-adik mula merangkak pada 4/2/08,mase tu adik baru 7bulan.
-tapi adik lewat sikit berjalan berbanding kakak iaitu lepas sambut 1st besday adik baru dapat langkah pertama.
-gigi 1st adik tumbuh mase tu adik baru 8bulan,dan tumbuh 2 sekaligus.
-macam kakak gak,adik pun terpaksa mama bagi makan awal sebab bulan puasa menjelma..adik 3 bulan lebih mama bagi adik makan biskut RUSK yang dicairkan.tapi tak sampai sebulan lepas tu mama bagi adik makan bubur nasi yang ditapis.
-sekarang adik dah pandai main ngan kakak..dok lari2 satu rumah berkejaran ngan kakak..adik masih menyusu secara ekslusif walau dibulan puasa ni..kadang dah petang pun selamba je dia menyusu..
-adik pun dah mula pandai panggil papa,mama,tatak(kakak),nenen..dan paling best pandai nyanyi lagu spongebob..lagi satu adik akan mula menari bile kakak buka web muzik barney..bergoyang satu badan..



adik meniarap


adik merangkak


adik kini yang dah pandai berjalan dan boleh mengeluarkan beberapa suku kata...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net